For You ^_^

Wednesday, March 28, 2012

Petua Hilangkan Sakit Kepala



Salam 1 Malaysia,

Cik Bunny rasa ramai orang sakit kepala atau pening kepala sebab stress, persekitaran dan bermacam macam punca lagi. Mana ada orang sakit kepala tanpa sebab =.= Now, Cik Bunny nak kongsi bagaimana nak hilangkan rasa rasa pening tanpa sebarang ubat dari doktor. Cik Bunny sendiri pernah cuba dan alhamdullilah reda juga.


Coklat
Bagi orang yang mengalami sakit kepala berpunca dari stress, Cik Bunny syorkan untuk makan coklat. Kenapa coklat? Sakit kepala juga mungkin disebabkan kekurangkan gula. Malah bila korang makan makanan yang manis, kestressan korang akan hilang. Kalau Cik Bunny rasa pening mesti makan Choki Choki . Lepas makan, rasa pening dah hilang! Tak sangka choki choki pon ada kegunaannya XD. Coklat pon coklat gak. Jangan overdose sudah ye.

Bawang Putih
Ambil sebiji bawang putih dan potong nipis nipis. Pastu tempek kat bahagian tepi dahi di kedua dua belah. Kalau boleh biarkan kat situ sampai pening hilang. Tujuan bawang putih akan menyedut bisa pada kepala. Jangan risau kalau ada sedikit tanda merah kehitaman kat situ. lepas sehari dua kesan tu akan hilang dengan sendiri.


Akhir sekali, sekiranya terlalu kerap mengalami sakit kepala Cik Bunny sarankan kena berjumpa doktor untuk pemeriksaan lanjut sebelum terlambat.


Selamat mencuba ^_^

Instagram: @inspirebunny
Facebook: Inspirebunny [dot] blogspot
Twitter: @inspirebunny
Ask me/Advertorials: http://inspirebunny.blogspot.com/2011/03/ruang-tamu.html



10 comments:

  1. macam tahu2 je orang sakit kepala semalam. gi hospital minta ubat Tramal kat doktor. lepas makan tido bangun pagi Alhamdulillah pening dah hilang. memang ada masalah migrain pun.
    http://awieomar.blogspot.com/2012/03/pemimpin-dunia-paling-kejam-siri-1.html
    jemputlah singgah ye

    ReplyDelete
  2. thx cik bunny..skrg makin kerap pulak sakit kepala..eh sy pn ada stok choki2 tau hehe :)

    ReplyDelete
  3. tips berguna... sy tgh sakit kepala nih.. hu hu hu

    ReplyDelete
  4. nice info. thanks sharing. Shiema pon kerap sakit kepala (:

    ReplyDelete
  5. ok gak ni..mas dh sthn elak xambik ubat mgrn.choc klu lpr pun ssuai gak.hihihi

    ReplyDelete
  6. thanx for the info....jom singgh blog..heheee

    ReplyDelete
  7. yang coklat tu saya suka tapi bab bawang2 ni memang takleh.hahaha..

    ReplyDelete
  8. thanx share..mmg sllu sgt skit kpla

    ReplyDelete
  9. Thanks ya... Lya mang selalu sakit kepala.. ;)

    ReplyDelete
  10. bagus la tips ney...nak try cuba la...

    ReplyDelete