For You ^_^

Tuesday, May 29, 2012

Tips Hilangkan Bau Peti Sejuk

Assalamualaikum dan hi,

sumber google

Membersihkan peti sejuk memang mudah. Tapi bau yang sememangnya tidak menyenangkan bukan mudah untuk dihilangkan. Wah bukan main lagi nak amik makanan sedap kat peti sejuk, bila dah buka terus potong stim hilang selera nak makan =.="

Sebenarnya banyak petua untuk menghilangkan bau peti sejuk so Cik Bunny nak kongsi satu petua dan Cik Bunny harap ini membantu.



Masukkan sedikit soda bikarbonat ke dalam sedikit air dan gunakan air ini untuk membersihkan peti sejuk korang.



Selamat Mencuba ^_^

Instagram: @inspirebunny
Facebook: Inspirebunny [dot] blogspot
Twitter: @inspirebunny
Ask me/Advertorials: http://inspirebunny.blogspot.com/2011/03/ruang-tamu.html



11 comments:

  1. betul tu cik bunny sebab kadang-kadang SP punya peti, pergghh !! bau telooorr

    ReplyDelete
  2. Sye x taulah sye rse peti sejuk sye x de bau.
    Ke hidung sye yg trsumbat? O_o

    ReplyDelete
  3. nanti cuba ni pulak.. selalu letak daun pandan je :)

    ReplyDelete
  4. biasa guna daun pandan. tak tahu pulak boleh guna soda bikarbonat...
    thanks for nice info!

    ReplyDelete
  5. @D' Black Writer
    guna lemon lagi segar kot. belum cuba =p

    @syiela
    kali ni cuci dgn air yg dicampurkn soda.

    @Cik Asma BLuppy
    ur welcome =)

    ReplyDelete
  6. thanx bgi tau, slalu nya umi yg kmas. hehe

    ReplyDelete
  7. tak pernah bersihkan peti ais sejak beli dlu.hahaha

    ReplyDelete
  8. bagus punya petua...sep badget...hehehe...

    tq kongsi petua....

    ReplyDelete
  9. jalan2 sini . sya de tag awk http://eyda-nur.blogspot.com/2012/05/1st-giveaway-by-nono-lu-and-feyras.html

    ReplyDelete
  10. semudah tu aje? huhu. boleh cube ni. mekasih cik bunny. :)

    ReplyDelete