For You ^_^

Monday, March 18, 2013

Apabila Bagi Salam Dipermainkan

Assalamualaikum,

google

Sebagai orang Islam yang sememangnya tahu bahawa memberi salam itu sunat dan jawab salam itu wajib. Tapi sayang.........

A: Assalamualaikum
B: waalaikummusalam
A: Assalamualaikum
B: waalaikummusalam
A: Assalamualaikum
B: eh, berapa kali awak bagi salam 0_o
A: tak jawab berdosa ~keke
B: Awak, bagi salam bukannya dipermainkan dan saja nak tambah dosa orang lain.

Akhirnya diam....

"manusia yang paling bermasalah di dunia ialah manusia yang sibuk mencari kesalahan dan menambah masalah orang lain TANPA memikirkan masalah dan kesalahan diri sendiri."

Sedih. For me, seriously sangat annoying! kebanyakkan yang saya jumpa antaranya budak-budak dan lelaki gatal nak ngorat awek buat macam tu. Bila salam dipermainkan, maka tak perlu jawab salam. Kalau rasa nak jawab salam, jawablah dalam hati. Itu antara kita dengan Allah.

P/S: korang pernah kena gak kan? or always happen rite?
Instagram: @inspirebunny
Facebook: Inspirebunny [dot] blogspot
Twitter: @inspirebunny
Ask me/Advertorials: http://inspirebunny.blogspot.com/2011/03/ruang-tamu.html



10 comments:

  1. wahh..nice.. emm..tak pernah kene lagi,, aku kene cam ni, mau bekas lima jari lekat pipi. :)

    ReplyDelete
  2. Sedih apabila perkara sebegini berlaku...

    ReplyDelete
  3. kdg2 tu kena jgk lah, siap ckp lgi jwb tandanya gatal. haihhh, kdg2 sy jwb dlm hati je. :)

    ReplyDelete
  4. dh byk kali jugak kena. last2 diam jer.

    ReplyDelete
  5. tak pernah kena .. hehee .. btw , done follow here .. follow me yeahh .. thanks .. =)

    ReplyDelete
  6. hye, sy nak copy entry ni boleh?? sy letak credit

    ReplyDelete